Interni Coaching
Vzpostavitev mreže internega coachinga
Razvoj mreže internega coachinga je naslednji logičen korak, ki ga organizacije lahko naredijo v povezavi z razvojem zaposlenih. Za to pa potrebuje podporo predvsem top managementa in uskladitev aktivnosti, da bodo podpirale realizacijo strateških ciljev organizacije.
Internega coachinga se je potrebno lotiti celovito in premišljeno, tako da zajamemo vse ključne elemente:
- Strategija in podpora vodstva
- Selekcija internih coachev
- Usposabljanje internih coachev
- Certificiranje in kontinutiran razvoj
- Vzpostavitev standardov kakovosti
- Povezovanje zaposlenih z internimi coachi
- Merjenje učinkov in postavitev jasnih KPI-jev
- Interno komuniciranje in gradnja skupnosti
Interni sistem coachinga je ena od investicij, od katere lahko podjetje pričakuje največji izkoristek. Namreč, coachi so ključni za kontinuiran razvoj veščin, ki koristijo v realnem času in so lahko implementirane vsak dan, ko se pojavijo nove priložnosti in izzivi. Zato je smiselno, da vzporedno vzpostavimo še sistem merjenja, s pomočjo katerega spremljamo učinkovitost coaching intervenc in donosnost naložbe (ROI – Return on investment).
V kolikor si želite tudi v vaši organizaciji začeti z internim coachingom ali nadgraditi obstoječo mrežo coachev, sem z veseljem na voljo.
9 razlogov za interni coaching
1. Stroškovna učinkovitost
V primerjavi s stroškom najema zunanjih coachev je razvoj mreže notranjega coachinga povezan z bistveno nižjimi stroški.
2. Hitrejša izgradnja zaupanja
Interni coachi imajo skupno znanje o okolju, zgodovini, ljudeh, kulturi in notranji politiki podjetja, organizacijski strukturi in poslovni strategiji, kar jim omogoča, da hitro zgradijo zaupne odnose z zaposlenimi.
3. Kontinuiran razvoj veščin
Ne gre za enkratno intervencijo, ampak omogoča kontinuirano spreminjanje vedenja zaposlenih. Poleg tega lahko interni coachi oblikujejo boljše razvojne načrte zaposlenega, ker vedo, kateri viri so na voljo in kaj zaposleni potrebuje.
4. Večja odzivnost
Razvoj novih veščin lahko implementiran takoj, ko se pojavijo novi izzivi in priložnost. Podjetje ima vse vire interne, kar pomeni, da se lahko bistveno hitreje odzove na potrebe.
5. Utrjevanje drugih notranjih mrež
Lahko na primer izboljša notranjo komunikacijo, predvsem izogibanje t. i. »silosom«, ki lahko nastanejo na različnih funkcijah.
6. Coachi postanejo vodje
Raziskave kažejo, da zaposleni, ki so bili vključeni v usposabljanje za coache, hitreje napredujejo. Pogosto se zgodi, da napredujejo v odlične vodje, ki obvladajo komunikacijo, spodbujanje odgovornosti in proaktivnosti pri sodelavcih.
7. Boljša razpoložljivost
Zaradi (ne)formalne povezanosti in stalne prisotnosti v podjetju je z notranjimi coachi, v primerjavi z zunanjimi, lažje priti v stik in so bolj razpoložljivi.
8. Višja vključenost
Lahko opazujejo zaposlenega pri njegovih vsakodnevnih dejavnostih, npr. se udeležijo skupnega sestanka ali predstavitve in mu podajo povratno informacijo, bodisi takoj ali kasneje. To zelo pozitivno vpliva na razvoj zaposlenih. Že samo dejstvo, da so »nekje v bližini«, lahko spomni zaposlenega, da ne pozabi na vedenjske novosti, ki jih uvaja v prakso.
9. Večja prožnost
Če mora zaposleni v zadnjem trenutku odpovedati srečanje, lahko notranji coach preprosto nadaljuje s svojim rednim delom, zunanji pa bi najbrž zaračunal odpovedno pristojbino.