Delavnice & treningi
Glavna razlika med delavnicami in treningi je v razmerju med teorijo in prakso:
- delavnice: 50% teorije in 50% prakse
- treningi: 20 % teorije in 80 % prakse
Delavnice in treningi so namenjeni udeležencem, da spoznajo teoretične algoritme, razumejo njihov vpliv in jih znajo uporabiti v praksi.
Z delavnicami in treningi se pridobijo določena znanja in veščine, ni pa nujno, da se razvijejo nove navade. Zato priporočam nadaljevanje izobraževanja z enim izmed bootcampov.
Priporočljiv je procesni pristop za prenos veščin v vsakdanje življenje (3-4 delavnice). Krajše delavnice/treningi z višjo frekvenco so namreč boljši od celodnevnih delavnic/usposabljanj.
Teme, ki jih obravnavamo:
- Komunikacija
- Aktivno poslušanje in opazovanje
- Reševanje konfliktov
- Trenerske sposobnosti
- Mentorske sposobnosti
- Osebna agilnost
- Nestresna produktivnost
- Sprememba vodstva in upravljanja
- Čustvena agilnost
- Inovacija in Design-thinking
- Skupinsko delo
- Ciljna usmerjenost in sledenje (metodologija OKR)
Opis delavnic:
Učinkovita komunikacija
“Bodi tiho ali reci nekaj boljšega od tišine.” Pitágoras
Glavni cilj komunikacije je, da oseba A poda sporočilo na način, da oseba B sliši in razume ključne točke osebe A. Zato je potrebno osvojiti veščine aktivnega poslušanja ter veščine strukturiranja jasnega in jedrnatega sporočila.
Pomemben del komunikacije je tisto, kar ni povedano, zato je opazovanje in zaznavanje neskladij med socialnimi in psihološkimi sporočili zelo pomembna veščina.
Aktivno poslušanje in opazovanje
“Največja komunikacijska težava je, da ne poslušamo, da bi razumeli. Poslušamo, da bomo lahko odgovorili.” Stephen R. Covey
Ljudje porabimo 75 % dneva za komunikacijo – od tega je 40 % časa namenjenega poslušanju. Večinoma poslušamo le s 25 % osredotočenosti, zaradi česar pozabimo, napačno razumemo ali popačimo več kot 70 % informacij.
Te številke nam povedo, da je poslušanje za razumevanje res zelo aktiven proces, še posebej, če želimo zgraditi povezavo (odnos), da bi sodelovali in vzpostavili ali ohranili psihološko varnost.
Mediacija in reševanje sporov
“Kakovost našega življenja ni odvisna od tega, ali imamo konflikte ali ne, temveč od tega, kako se nanje odzovemo.” Thomas Crum
Mediacija pomeni posredovanje v sporu za njegovo rešitev. Gre za postopek, v katerem se stranke pogovorijo o svojem konfliktu s pomočjo mediatorja – usposobljenega strokovnjaka, tretje osebe, ki pomaga pri iskanju rešitve.
Mediator uporablja različne tehnike za usmerjanje interaktivnega procesa v konstruktivno smer, da se konflikt reši.
Pomembno je spoznati različne vrste konfliktov in biti vešč uporabe konkretnih strategij za njihovo reševanje. Vse to ob nadzoru čustev in ohranjanju miru.
Coaching veščine
“Vprašaj se, ali te to, kar počneš danes, pelje tja, kjer želiš biti jutri.” Nepoznan
Veščine coachinga je nabor veščin, ki vključujejo vse od vplivne komunikacije in aktivnega poslušanja do postavljanja ciljev in sledenja, pomoč drugim za prevzemanje odgovornosti za lasten napredek in premagovanje omejujočih prepričanj.
Je uporabna veščina za vse vodje ekip, vodje projektov, interne coache in vse, ki želijo opolnomočiti ostale.
Mentorske veščine
“Preden postanete vodja je vaš uspeh, da se razvijate in rastete. Ko postanete vodja, je vaš uspeh, da se razvijajo in rastejo drugi.” Jack Welsh
Mentorstvo je sodelovalen in vzajemen odnos, ki je običajno usmerjen v učenje in prenos specifičnega znanja od osebe z več izkušnjami (mentor) k osebi z manj izkušnjami (mentoriranec). Gre za zelo dinamičen proces, ki je znan kot eden najučinkovitejših načinov prenosa znanja, veščin in izkušenj s ciljem strokovnega in osebnega razvoja.
Izgradnja močnih mentorskih programov in vključitev mentorstva v sestavni del organizacijske kulture je verjetno ena najbolj strateških potez, ki jih lahko naredi podjetje, da zagotovi razvoj zaposlenih ter obdrži talente in ključne ljudi v podjetju.
Osebna agilnost (prilagodljivost)
“Agilnost je sposobnost prilagajanja in odzivanja na spremembe. Agilne organizacije vidijo spremembe kot priložnost, ne kot grožnjo.” Jim Highsmith
V življenju je vedno več izzivov in stresnih situacij, s katerimi se je treba spopasti. Bolj kot smo agilni (prilagodljivi), bolje se prilagajamo stresu in negotovosti. Ključni elementi osebne agilnosti so proaktivnost in veščine reševanja problemov, zato je na delavnicah največji poudarek na teh dveh temah.
Nestresna produktivnost
“Produktivnost se manj nanaša na to, kaj počnete s svojim časom, in bolj na to, kako upravljate svoj um.” Robin S. Sharma
Večina ljudi misli, da biti produktiven pomeni delati dolge ure. Vendar to ne drži! Biti produktivni pomeni, da lahko dosežemo več z manj energije in v krajšem času. Ključno je imeti jasne cilje in prioritete, zdrave navade in organiziranost na vseh treh ravneh: mentalni, fizični in e-formi.
Odlično je, če uporabljamo konkretne strategije, kot so Eisenhowerjeva matrika, tehnika žive žabe, Pomodoro, SMART cilji itd. Z uporabo teh strategij skrbimo za to, da nismo zaposleni temveč produktivni in da optimiziramo porabo svoje energije.
Sprememba vodenja in upravljanja
“Preživel ne bo tisti, ki bo najmočnejši ali najpametnejši, temveč tisti, ki se bo najhitreje prilagodil spremembam.“ Charles Darwin
Upravljanje sprememb je sistematičen pristop, ki podpira ekipe in organizacije pri prehodu na nove procese, orodja in pobude. Dobro premišljen proces upravljanja sprememb lahko ta prehod naredi gladek in uspešen. Sprememba je trajnostna in se obdrži. Po drugi strani pa lahko, če se ne izvaja pravilno, med zaposlenimi povzroči veliko tesnobe, strahu in frustracij. To seveda vpliva na njihovo produktivnost in poslovne rezultate.
Upravljanje sprememb in vodenje postajata zaradi hitrosti in kompleksnosti sprememb v poslovnem svetu še pomembnejša.
Čustvena agilnost (prožnost)
“Bolečina bo izginila, ko vas bo naučila, česar se morate naučiti.” Nepoznan
Čustvena agilnost (prožnost) je ena najbolj ključnih veščin, ki jih lahko imamo kot človeška bitja. To je sposobnost, da se zavedamo in sprejemamo sebe, svojih misli, čustev…
Številne situacije v življenju zahtevajo, da se soočimo s svojimi čustvi in ugotovimo, kako jih obvladati. To je veliko lažje narediti, ko razumemo čustva in njihove funkcije ter imamo strategije za konstruktivno usmerjanje našega vedenja. To je bistvo čustvene agilnosti – usmerjanje te čustvene energije v smer in na način, ki je v skladu z našimi vrednotami.
To dosežemo preko štirih ključnih načel čustvene agilnosti po Susan Davis:
1. Poimenovanje čustva
2. Sprejemanje čustva
3. Odmik od čustva
4. Delovanje v skladu z našimi vrednotami
Inovativnost in Design Thinking
“Težav ne moremo rešiti z uporabo enakega načina razmišljanja, kot smo ga uporabili, ko smo jih ustvarili.” Albert Einstein
Inovativnost je ključnega pomena za nadaljnji uspeh vsake organizacije. To je kreativen in strukturiran proces, ki vključuje več dejavnosti za odkrivanje novih načinov dela. V današnjem zelo konkurenčnem svetu nam inovativnost prinaša pomembno konkurenčno prednost, saj nam omogoča, da smo en korak pred konkurenco. Vendar mora inovacija izpolnjevati določena merila, da bi bila uspešna, vključno z izpolnjevanjem potreb strank, upoštevanjem stroškov ter izboljšanjem zadovoljstva zaposlenih in kakovosti izdelkov.
Da bi bila inovacija uspešna, jo mora voditi strokovnjak, ki razume in je vešč uporabe različnih metod za strukturirano inoviranje. Eden najbolj priznanih in uporabljanih je Decision Thinking: proces kreativnega reševanja problemov, ki je strukturiran v 5. različnih fazah.
Timsko delo
“Ekipa ni skupina ljudi, ki delajo skupaj. Je skupina ljudi, ki si zaupajo.” Simon Sinek
Timsko delo je skupno prizadevanje skupine za dosego skupnega cilja ali za dokončanje naloge kar se da učinkovito in uspešno. Da bi bila ekipa uspešna, morajo biti znotraj nje močna skupinska povezanost, zaupanje in psihološka varnost. Dobra komunikacija in jasni timski standardi, ki veljajo za vse, so prav tako ključne značilnosti učinkovitega timskega dela. Biti zavezan skupnemu cilju in dati prednost timskim ciljem pred svojimi individualnimi cilji je nekaj, kar počnejo dobri timski igralci. Poleg tega se morajo člani ekipe naučiti tudi odgovornosti drug do drugega, saj se s tem povečuje zavzetost in verjetnost, da bodo cilji ekipe doseženi v zastavljenih rokih.
Naučite se umetnosti timske dinamike in kako spremeniti timske disfunkcije, kot sta pomanjkanje zaupanja in strah pred konflikti, v timske funkcije, kot sta prisotnost zaupanja in psihološka varnost.
Upravljanje ciljev
“Cilj brez načrta so samo sanje.” Antoine de Saint Exupery
Upravljanje ciljev je učinkovito orodje, ki ga lahko uporabite za razvoj in uporabo veščin, talentov in izkušenj vaših zaposlenih za uresničevanje strateških poslovnih ciljev.
Cilji zaposlenih morajo biti povezani s splošnimi poslovnimi cilji, ki se jih pogosto poudarja – ne le enkrat ali dvakrat letno na razvojnih razgovorih. Postavljanje jasnih prednostnih nalog in njihovo sledenje je ključnega pomena za uspeh podjetja. Zagotavljanje, da so zaposleni in vodje odgovorni za sledenje in ponavljanje uspeha in (potencialnih) ovir, je še en pomemben del upravljanja ciljev. Če razvijemo jasen in učinkovit sistem upravljanja ciljev, ki je skladen s potrebami našega podjetja, smo lahko veliko bolj produktivni in konkurenčni na trgu.